بخش مهمی از برندسازی محصول و کسب و کار شما طراحی لوگو است که در جلب توجه مشتری تاثیر زیادی دارد. طراحی لوگو در ارومیه بر روی محصولات و کسب و کارهای مختلفی انجام شده است.
طراحی لوگو فرایند بسیار خاصی است که به افرادی کار بلد و حرفهای نیاز دارد تا بتوانند با ارائه مفهوماتی در قالب ساده، برند شما را بهتر نمایش دهند. مهمترین اصلی که در طراحی لوگو مشاهده میشود، تاثیرگذاری عمیق در ذهن مشتری است که در خاطر آنها بماند. به همین خاطر است که میگوییم طراحی لوگوی خود را به شرکت چاپ انصار بسپارید.
![طراحی لوگو در ارومیه](https://s8.uupload.ir/files/20240512_140145_14755052_mk09.jpg)
طراحی لوگو و برند سازی
طراحی لوگو باعث شناساندن بهتر کسب و کار شما به مردم می شود. در واقع طراحی لوگو میتواند در مورد تصویر کلی شرکت شما تفکری ایجاد کند. لوگوهای طراحی شده قادر هستند مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دهند. میتوانیم لوگو را به عنوان نمادی از یک برند بدانیم که به بزرگتر شدن آن کمک میکند.
عناصر اصلی در طراحی لوگو
بی شک طراحی لوگو کار آسانی نیست. عناصر و پارامترهای متعددی هستند که با قرارگیری آنها در کنار هم میتوانند شکلی حرفهای از کار شما را نشان دهند و اما میخواهیم با این عناصر بیشتر آشنا شویم:
تایپو گرافی
تمامی لوگوها حاوی عناصر تایپوگرافیک هستند. عناصر تایپوگرافیک از یک حرف واحد در سبک مونوگرام که شامل نام کامل کسب و کار و یا کلمه اختصاری آن است تشکیل میشود. حال در اینجا طراح باید تمام خلاقیت خود را به خرج دهد تا بتواند بر اساس شاخصهای درون برند بهترین نویسه آن را ارائه دهد.
تجسم
برخی اوقات تایپوگرافیها با نماد یا آیکونهایی همراه میشوند که اشکال هندسی و یا نمادهای انتزاعی را به تصویر میکشند. در موارد خاصی لوگوها عناصر تزیینی مثل خطوط و یا نشانهای بصری مثل نقطه چین یا ستارههای کوچکی را دارند که الزاماً سازنده یک تصویر خاصی نیست.
رنگ
اهمیت رنگها بیشتر از شکل و قالب لوگو است. شما میتوانید لوگوها را به صورت سیاه و سفید، به صورت تک رنگ و یا چند رنگ هم چاپ کنید. معمولا لوگوهای چند رنگ مفاهیم خاصی را در بر میگیرند.
بافت
توجه کردن به زمینه لوگو در طراحی آن نقش مهمی دارد و شما باید بر اساس محل و زمان استفاده از لوگو طراحی زمینه آن را کار کنید.
پویایی
عناصر درون لوگو ممکن است به صورت ثابت و یا متحرک طراحی شوند. شما میتوانید هر دو حالت را برای آن در نظر بگیرید و بنا به نوع کاربرد و مصرفی که دارند، آنها را تغییر دهید.
ویژگیهای طراحی خوب یک لوگو
در نظر گرفتن برخی موارد در ارتباط با طراحی لوگو میتواند به شما کمک کند تا یک لوگوی خاص و بینظیر داشته باشید.
- طراحی متفاوت: زمانی میتوانید برند خود را خاص جلوه دهید که لوگویی با طراحی متفاوتی داشته باشید. به همین خاطر باید کاملاً خلاقانه و هوشمندانه عمل کنید و بتوانید از ابتکارات بهتری برای طراحی لوگوی خودتان استفاده کنید.
- قلاب کردن مخاطب: تکنیک قلاب کردن مخاطب در تمام زمینههای تبلیغاتی تاثیرگذار است. منظور از قلاب کردن مخاطب یعنی اینکه مخاطب چند لحظهای در فکر فرو رفته و به برند و لوگوی شما توجه کند.
- مرتبط بودن: قطعاً نوع لوگویی که برای برند خودتان انتخاب میکنید، باید با مفهوم و کاربرد برند شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت تاثیر نامطلوب و منفی از آن خواهید گرفت.
- نام برند: حتماً سعی کنید در طراحی لوگوی خود نام برندتان را به کار ببرید و حتی میتوانید با شیوههای خاص نام برند خودتان را بولد کرده و یا در اندازه بزرگتری در لوگو قرار دهید.
- طراحی ساده: همیشه خاص بودن دلیل بر پیچیده بودن نیست، بلکه شما با یک طراحی ساده اما عمیق میتوانید یک لوگوی بینظیری خلق کنید که در ذهن مخاطب ماندگار باشد.
نکات لازم در سفارش طراحی لوگو
دانستن نکات لازم و اولیه در طراحی لوگو، می تواند خروجی کار بهتری ارائه کند.
![ویژگی های طراحی خوب یک لوگو](https://s8.uupload.ir/files/20240512_140441_64817316_005.jpg)
انتقال پیام
هدف از طراحی لوگو انتقال پیام نسبت به کسب و کار شما است. پس باید نوع لوگو را به گونهای انتخاب کنید که بتواند هدف و مقصود کسب و کار شما را به مشتریانتان برساند.
اندازه لوگو
لوگوهای طراحی شده در طیف وسیع از رسانهها و بسترها به نمایش در میآیند. شما میتوانید آنها را در اندازههای کوچک مثل کارت ویزیت چاپ کرده و یا آنها را به صورت تابلوهای بزرگ بر سر در فروشگاهها نصب کنید. پس نوع طراحی باید به گونهای باشد که در صورت تغییر اندازه از کیفیت، زیبایی و خلاقیت آن چیزی کم نکند.
رنگ
انتخاب رنگ در لوگو کاملاً اختیاری است، ولی نوع رنگهای انتخاب شده باید در یک پالت رنگی هماهنگی قرار بگیرند. همیشه برای انتخاب لوگو سعی کنید رنگهایی را استفاده کنید که به خوبی هویت شرکت شما را تعریف کنند.
کلمات کلیدی
به کار بردن کلمات کلیدی میتواند خلاقیت بیشتری در طراحی لوگو ایجا ایجاد کند. پس در هنگام طراحی لوگو چند کلمه کلیدی در اختیار طراح قرار دهید تا بتواند متناسب با نقش و عملکرد برند شما لوگوی خوبی طراحی کند.
آزادی عمل طراح
هر چقدر طراح آزادی عمل بیشتری داشته باشد، کار او راحتتر است و بهتر میتواند لوگویی بر حسب سبک و سلیقه شما و کسب و کارتان ارائه دهد. منظور از آزادی عمل طراح، انتخاب نوع فونتها و برخی آیکونهایی است که برای ارائه دادن یک لوگوی خاص به آنها نیاز دارد.
نحوه سفارش طراحی لوگو
اگر به اعتبار برند خود اهمیت زیادی میدهید، پس باید طراحی لوگو را به دست کسانی بسپارید که حرفهای عمل میکنند. شرکتهایی مثل مجموعه چاپ انصار که سابقه چندین ساله در زمینه طراحی لوگو را دارد، میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.
شرکت چاپ انصار بهترین روشهای لازم برای ارتباط با مشتریان را در نظر گرفته تا شما در کمترین زمان و در هر مکانی بتوانید به راحتی با آن تماس باشید.